De drijfveer van directie en het personeel zijn omschreven in een corporate story waarin de brand identity verwerkt is. Het verhaal dat samengesteld is a.d.h.v. de door 2kwadraat ontwikkelde storyline items is een duidelijke en transparante vertaling voor het gedrag en de houding van alle stakeholders van SEP.
Authenticiteit en vooruitstrevendheid gaan hand in hand in de nieuwe uitstraling van SEP. SEP is dezelfde SEP als dat het altijd al was. SEP heeft slechts een nieuw jasje aangetrokken. Dezelfde klantvriendelijkheid en relaxte sfeer doorgetrokken in alle communicatie van het merk. De uniformiteit in de uitstraling van SEP zorgt voor herkenning bij de ontvangers.
De eerste verandering aan de uitstraling werd vertaald in een nieuw logo system voor SEP. Een logo waarbij het erfgoed van de organisatie terugvloeit op het netvlies van de ontvangers is het beginpunt van de nieuwe huisstijl.
Door het brandbook aan te vullen met alle offline en online communicatie-instrumenten die de organisatie zal gebruiken is het merk gewaarborgd voor de juiste communicatie toepassingen. Alle huisstijl regels worden weergegeven in het brandbook.