e-commerce

Met een goede digital marketing strategie zorg je voor de juiste mediamix en koppeling van online en offline kanalen. De strategie creëert een doelgerichte balans tussen de meest effectieve boodschap van jouw organisatie, de meest relevante content voor je doelgroep én kanalen die jouw doelgroep effectief bereiken. En dat alles afgestemd op de specifieke fase van de customer journey van jouw prospect of bestaande klant. We kijken naar je huidige marktpositie, huidige resultaten, ambitie, doelstellingen en eerdere strategische beslissingen en keuzes. Vervolgens stellen we een doordacht plan op om je marktpositie te versterken. Door de juiste  marketingmix kunnen we de inzet van marketingkanalen, proposities en platformen optimaal én kostenefficiënt op elkaar af te stemmen.

Meer weten over hoe welke kanalen jouw merk kunnen helpen?

  • Up-to-date kennis van de beste technologieën en tools
  • Kennisoverdracht via maatwerk workshops
  • Resultaatgerichte innovativiteit & creativiteit
  • Pro-activiteit, inclusief ongevraagde tips & tricks

Op betrokken en resultaatgerichte wijze gaan we voor je aan de slag. Onze strategen kunnen een online marketing strategie opstellen voor iedere tak in jouw organisatie, van operationeel niveau tot je corporate bedrijfsstrategie. We vragen je waar nodig de oren van het hoofd, maar ontzorgen je als dat moet. We betrekken je op transparante wijze bij ons proces en zoeken met jou naar quickwins, noodzakelijke inventiviteit, nuttige innovatie en – vanzelfsprekend – een kostenefficiënte aanpak. Middels een strategiesessie verdiepen we ons in:

  • jullie huidige positie in de markt
  • doelstellingen en ambities
  • doelgroep(en) en/of persona’s
  • kansrijke thema’s en proposities
  • customer journey & ‘haakjes’
  • bestaande en benodigde creatives
  • relevante data
  • verantwoorde budgetverdeling.

 

Zodra we voldoende kennis hebben verzameld, stellen we een pragmatisch mediaplan op voor een kwartaal, halfjaar of jaar. Hierin verdelen we benodigde inspanningen en het budget over verschillende (geprioriteerde) kanalen, altijd geplot op relevante ‘touchpoints’ in een of meerdere specifieke fases in het REAN-model. Zo kan het zijn dat we bijvoorbeeld in de Reach-fase display advertising aanraden, in de Engage-fase social media marketing en content marketing, voor Activate SEA-campagnes en voor Nurture een herziene e-mailstrategie of paid retargeting. Hoe deze verdeling precies is, verschilt per organisatie en is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen.

Cases

Ga vrijblijvend een gesprek aan.

Danny kijkt graag samen met je hoe de conversie effectief omhoog kan. 

Danny Windsant

Strategic Director