Wij helpen merken hun verhalen te vertellen, zo realiseren we fans van jouw merk.

2kwadraat is een Branding Agency. Merken hebben een verhaal dat vertelt moet worden. Samen gaan we op zoek naar de WHY van je merk. Wij zorgen er voor dat je merk op ieder gewenst raakvlak tussen consument en merk optimaal wordt beleefd.  Door het realiseren van een passende merkbeleving zorgen we ervoor dat de gewenste emotie opgewerkt wordt bij de helden van jouw verhaal.

Ieder merk en ieder verhaal is uniek. Onze reis in het verhaal van onze klanten start met een luisterend oor. 2kwadraat heeft een eigen werkwijze ontwikkeld welke unieke inzichten in jouw merk geeft. 

Het is aan ons om deze inzichten te vertalen naar een unieke corporate story. Dit verhaal is het algemene vertrekpunt. Wanneer 2kwadraat begint met branden zal het altijd het doel voor ogen houden om bij  alle aanrakingen tussen consument en merk de eerder bepaalde gewenste emoties (bewust en onbewust) op te wekken. Bekijk hieronder onze werkwijze. 

Onze werkwijze

1

Een intake is de eerste kennismaking tussen jouw merk en 2kwadraat. Nu nog redelijk onbekenden van elkaar, maar daar gaat spoedig verandering in komen. Tijdens een intake bespreken we jouw wensen en kijken we hoe we jouw wensen kunnen omzetten naar doelen.

 

2

Hier draait het om! Tijdens onze creatieve sessie gaan we jou het hemd van het lijf vragen. Geloof ons, dat doen we echt!

Samen gaan we tijdens deze sessie de diepte in. Wij willen weten;

  • Waarom jouw merk bestaat.
  • Waarom jij jouw merk leven hebt ingeroepen.
  • Welk probleem jouw merk oplost!
 

Hoe meer informatie jij ons geeft, hoe beter wij het verhaal van jouw merk kunnen realiseren.

3

Na de creatieve sessie gaan wij alle informatie bundelen. We gaan een rode draad ontwikkelen en beschrijven de missie, visie en kernwaarden die wij geproefd hebben tijdens de creatieve sessie.  We bepalen de gewenste emotie a.d.h.v. de informatie die jij ons gegeven hebt. Hoe moeten de helden van jouw merk zich voelen wanneer ze in aanraking komen met jou merk? We omschrijven de merkidentiteit.

4

Wanneer we de rode draad bepaald hebben, gaan we deze “analytische” informatie verwerken in een verhaal. De zogeheten corporate story maakt voor de lezer de “Why” van jouw merk kenbaar. Dit verhaal zet kaders voor de emotionele beleving van jouw merk voor alle stakeholders. Zowel voor interne als externe betrokkenen van het merk, wordt tijdens het lezen van dit verhaal ervaren waarom jouw merk uniek is.  

2kwadraat stelt dat de corporate story van enorm belang is voor een optimale merkbeleving. Om dit verhaal toepasbaar te maken voor verschillende fases van de merkbeleving wordt het verhaal onderverdeeld 5 hoofdpijlers.:

  • De held van het verhaal
  • Het doel dat de held voor ogen heeft
  • Het conflict dat optreedt in naleving het doel te bereiken
  • De mentorrol (jouw rol) die aangenomen dient te worden om de held te helpen zijn doel te verwezenlijken.
  • Het moraal van het verhaal!

5

Op het moment dat we de corporate story ontwikkeld hebben, hebben we de gewenste emotionele binding en de why van het merk blootgesteld. Hier hebben we samen naar toe gewerkt. Nu ga je onze magie zien!

 

Met de corporate story als vertrekpunt worden vormen, kleuren, typografie en alle (on)bewuste aanrakingen met het merk vertaald naar een merkidentiteit. We gaan branden! Jouw merk krijgt vorm tot in detail. Aan het eind van deze stap presenteren wij de merkidentiteit die we samen ontwikkeld hebben. Je gaat dan terugzien hoe belangrijk het openstellen tijdens de creatieve sessie geweest is 😉

6

Nadat de merkidentiteit van jouw merk ontwikkeld is bundelen we deze in een fysiek brandboek of styleguide. Dit boek geldt als huisstijl richtlijnen handboek voor interne en externe stakeholders van jouw merk.

 

Wanneer we dit boek gerealiseerd hebben geven we een advies over het (her)betreden van de markt. Hoe ga je je positioneren naargelang de corporate story? Hoe ga je je gedragen ten opzichte van concurrenten? Hoe ga ervoor zorgen dat jouw merk een top of mind positie ontwikkelt bij de ontvangers van jouw uitingen? Hoe verklein je the gap tussen merk identiteit en merk imago? Wij kennen jouw verhaal inmiddels als geen ander en staan je graag bij om het maximale uit jouw merkbeleving te halen!

 

 

Wil je meer weten over onze diensten?

Ga een gratis en vrijblijvend gesprek aan met Danny. Ik luister naar jouw verhaal en denk graag in mogelijkheden. 

Danny Windsant

Strategic Director

Some Cases

Khalid Karmoudi

Founder
Creative Director

Altijd op zoek naar verhalen. Een creatieveling puur sang. Jouw unieke verhaal tot leven laten komen is mijn drive. Met mijn marketingachtergrond en design skills kan ik 2 werelden bij elkaar brengen.

Danny Windsant

Founder
Strategic Director

Een luisterend oor die wensen omzet in haalbare doelen. Hèt verhaal en DNA van jouw merk vertalen naar een allround experience is mijn motivatie. Ik luister naar jouw verhaal en denk graag in mogelijkheden. 

Jeffrey Goossens


Content creator

Jeffrey niet in het principe “One size fits all”. Daarom luistert Jeffrey eerst aandachtig naar het verhaal. Of het nu een simpele foto is of een complete reclame campagne dat maakt voor Jeffrey niks uit,

Daan van Oploo


Account manager

Met zijn liefde voor het werken met data is Daan de specialist  op het gebied van data driven marketing. Daan enorm veelzijdig; ook Virtual Reality, Augmented Reality behoren tot zijn skillset. 


Coming Soon

new talent is on it’s way.


Coming Soon

new talent is on it’s way.